Prince of Persia
Prince of Persia is a quite nice action/adventure game which first
appeared on the Apple II some months ago, and got rave reveiws from
everyone who saw it. It's got incredibly lifelike animation, and the
IBM version also supports 256-color MCGA graphics, which look stunning.
The music isn't half bad either, and it supports a number of sound
cards as well. To get it running on a hard drive, you just need to
copy both disks into one directory, that'll work fine. None of this
install from floppy crap.
페르시아의 왕자 (Prince of Persia)는 몇 달 전에 Apple II에 처음 등장한 멋진 액션 / 어드벤처 게임으로, 그것을 본 모든 사람들로부터 열광적 인 반응을 받았습니다. 엄청나게 생생한 애니메이션이 있고 IBM 버전은 256 색 MCGA 그래픽도 지원합니다. 음악도 나쁘지 않으며, 여러 사운드 카드를 지원합니다. 하드 드라이브에서 실행하려면 두 디스크를 하나의 디렉토리에 복사하면됩니다. 플로피 쓰레기로 설치하지 마십시오.
Anyway, your object in Prince of Persia is to rescue the princess who
is being held by your enemy, Jaffar. To do this, all you've got to do
is get out of the dungeons in which you are being held. The dungeons
have a number of traps, and a few Persians (ie: Jaffar's guards) to
prevent your escape, and you will fall prey to many of them.
어쨌든, 페르시아의 왕자에있는 당신의 물건은 적의 자파에게 잡혀있는 공주를 구출하는 것입니다. 이렇게하려면, 당신이 해야하는 일은 당신이 열리고있는 지하 감옥에서 나가는 것입니다. 지하 감옥에는 탈출을 막기 위해 몇 개의 함정과 소수의 페르시아인 (즉, 야 파르 경비원)이 있으며, 많은 사람들에게 먹이감을 줄 것입니다.
In Prince of Persia, you do have hit points, and can die. You are
always resurrected, however, at the beginning of the level you died on,
and you have unlimited lives. It can be frustrating when you get
pretty far and manage to kill yourself by running off a ledge or
something. The only thing you CAN run out of is time - you've got only
one hour to escape from the dungeon and rescue Ms. Princess. Every so
often a message will appear saying how much time you've got left, and
the space bar will also tell you.
페르시아의 왕자에서, 당신은 명중 포인트를 가지고 있으며, 죽을 수 있습니다. 그러나 당신은 당신이 죽은 레벨의 시작 부분에 항상 부활하며 무한한 삶을 살 수 있습니다. 당신이 꽤 멀리 떨어져서 선반이나 다른 것을 뛰어 다니며 자살 할 수 있으면 좌절 할 수 있습니다. 당신이 빠져 나갈 수있는 유일한 시간은 시간입니다 - 당신은 지하 감옥에서 탈출하고 공주님을 구출하는 데 단 한 시간 밖에 없습니다. 가끔씩 남은 시간을 알려주는 메시지가 표시되며 스페이스 바를 통해서도 알려줍니다.
Movement
~~~~~~~~
Although you can play with a joystick, I find that keyboard control is
a bit more responsive. It may just be my joystick, however. Play with
it and decide which you prefer. Control-K switches to keyboard
control. I think Control-J will switch to your joystick and calibrate
it.
조이스틱으로 놀 수는 있지만 키보드 컨트롤이 좀 더 반응이 좋습니다. 그러나 그것은 단지 나의 조이스틱일지도 모른다. 그것과 함께 플레이하고 당신이 선호하는 것을 결정하십시오. Control-K는 키보드 컨트롤로 전환합니다. Control-J가 조이스틱으로 전환하고 조정할 것입니다.
Movement in the game is simple. With a joystick, you just push in
whichever direction you wish to move. With the keyboard, you use the
numeric keypad for movement. The key layout is as follows:
게임에서의 움직임은 간단합니다. 조이스틱으로 이동하려는 방향으로 밀어 넣기 만하면됩니다. 키보드의 경우 숫자 키패드를 사용하여 이동합니다. 키 레이아웃은 다음과 같습니다.
7 8 9
4 5 6
SHIFT 2
Both the 5 and 2 keys will move down. 4 and 6 are left/right, 8 is
up. 7 and 9 are diagonal jumping keys, and the SHIFT key is your
"action" button.
5 및 2 키는 모두 아래로 움직입니다. 4와 6은 왼쪽 / 오른쪽, 8은 위로입니다. 7과 9는 대각선 점프 키이고, SHIFT 키는 "동작"버튼입니다.
Here are some of the moves you can do in Prince of Persia:
Run
Push the stick/key left or right and hold it down.
Release the stick/key to skid to a halt.
스틱 / 키를 왼쪽 또는 오른쪽으로 밀고 누르고 있습니다. 멈추기 위해 스틱 / 키를 놓습니다.
Walk
Slowly Hold the button and press left/right to move
slowly in either direction. Do this to move up on a
ledge cautiosly to jump or drop down, or to make a leap
over a chasm. Also useful when treading on spikes.
천천히 버튼을 누른 상태에서 왼쪽 / 오른쪽을 눌러 천천히 움직이십시오. 점프하거나 아래로 떨어지거나 틈을 뛰어 넘기 위해 선반 위로 올라 가기 위해 이것을하십시오. 스파이크를 밟을 때도 유용합니다.
Climb Up
Pushing straight up will cause your character to jump
up. If there is an overhanging ledge, he will catch on
and pull himself up if you continue to push up.
똑바로 위로 밀면 캐릭터가 위로 뛰게됩니다. 돌출 된 선반이있는 경우, 계속 올라 타면 그는 몸을 붙잡고 몸을 일으키게됩니다.
Break Ceiling
If you jump and the ceiling moves, that indicates a
loose stone. Position your character underneath the
loose stone and jump up to try to dislodge it. If you
do, be sure to get out of the way to avoid getting conked
on the head and loosing a hit point. Once you have
dislodged a stone, you can pull yourself up to another
section.
점프하고 천장이 움직인다면, 그것은 느슨한 돌을 가리킨다. 느슨한 돌 밑에 캐릭터를 배치하고 그것을 떨어 뜨리려고 위로 뛰어 오릅니다. 그렇게한다면, 머리를 치지 않고 체력을 잃어 버리지 않도록해야합니다. 돌을 제거한 후에는 자신을 다른 섹션으로 끌어 올 수 있습니다.
Jump Sideways
Pushing the stick/keypad in an upward diagonal direction
will cause you to attempt a jump to the side. This is
essential in jumping over small chasms and holes in the
floor, and jumping over floor traps.
스틱 / 키패드를 위쪽으로 대각선 방향으로 밀면 측면으로 점프 할 수 있습니다. 이것은 바닥에있는 작은 틈과 구멍을 뛰어 넘고 바닥 덫 위로 뛰어 넘는 데 필수적입니다.
Running Jump
If you are running and move to a diagonal position, your
character will do a running jump, which can cover more
area. A running jump will take longer to stop, however,
but it is neccessary often.
달리기를하고 대각선 위치로 이동하면 캐릭터가 점프를하고 더 많은 지역을 점령 할 수 있습니다. 러닝 점프는 멈추는 데 더 오래 걸리지 만, 종종 필요합니다.
Crouch
Pushing down moves into a crouch position if you are not
near any ledges. Crouching also moves you forward
slightly.
당신이 선반에 가깝지 않다면, 아래로 미는 것은 웅크 리기 위치로 움직입니다. 웅크 리기는 또한 앞으로 약간 움직입니다.
Climb Down
To climb down to a lower section, or to drop down,
simply position yourself at the edge of the opening,
turn around (so your back is to the hole), and push down.
If there is not a floor below you, you will hang for a
moment and drop.
아래 부분으로 내려 오거나 아래로 내려 오려면 입구의 가장자리에 몸을 갖다 대고 돌아서 (뒤가 구멍으로 가도록) 아래로 밀기 만하면됩니다. 아래에 바닥이 없다면 잠시 멈추고 떨어 뜨릴 것입니다.
Grab Ledge
If you fall, and in this game you certainly will - and
often, you can attempt to grab onto a passing ledge as
you fall by. To do this, simply hold down the button as
you fall past, and you'll try to grab on. You can either
hold the button for a moment and drop, thus breaking your
fall (and limiting damage), or you can push up and
attempt to climb out.
너가 넘어지면 이 게임에서 너는 확실히 할 것이다 - 그리고 자주, 너는 지나갈 때 지나가는 선반 위에 잡으려고 할 수있다. 이렇게하려면 단순히 넘어지는 동안 버튼을 누르고 있으면 잡으려고 할 것입니다. 잠시 버튼을 누르고 떨어 뜨리면 떨어지는 것을 막을 수 있고 (또는 손상을 제한 할 수 있습니다.) 위로 올리거나 밖으로 올라 오려고 할 수 있습니다.
Get Item
When you are near an item, such as a potion or sword,
push the button to pick it up.
Suicide
Sometimes you'll manage to get yourself into a position
where you can't escape. Control-A will put you out of
your misery.
물약이나 칼과 같은 물건 근처에있을 때 버튼을 눌러 집어 올리십시오. 자살 때때로 당신은 당신이 도망 갈 수없는 입장에 처할 수 있습니다. Control-A는 불행에서 벗어날 것입니다.
Combat
~~~~~~
To win the game, you will need to fight. Once you get a sword, you can
start killing some Persian guards. As a fencer, I am dissappointed in
the swordplay's lack of realism, but it DOES beat what most games do. I
have not found a game yet which meets true swordplay in any
satisfactory manner. Anyway, enough of my diatribe. Return the
joystick to the center, or press the shift key on the keyboard (while
not moving) to draw your sword...
게임에서이기려면 싸울 필요가 있습니다. 일단 검이 생기면 페르시아 경비병을 죽일 수 있습니다. 검객으로서, 나는 검술의 현실성이 부족하여 실망하지만, 대부분의 게임이 이긴다. 나는 만족스러운 방식으로 진실한 검을 만나는 게임을 아직 찾지 못했습니다. 어쨌든, 나는 비난했다. 조이스틱을 중앙으로 되 돌리거나 키보드의 Shift 키를 누른 상태에서 (움직이지 않은 상태에서) 검을 그립니다.
Advance
Use the direction keys to advance slowly towards your
opponent.
방향키를 사용하여 상대방쪽으로 천천히 전진하십시오.
Retreat
Use the direction keys to move away from the guard.
방향키를 사용하여 가드에서 멀리 이동하십시오.
Lunge
To make a lunge (ie: attack), don't push any direction
keys, and hit the shift key/space bar.
돌진 (예 : 공격)을하려면 방향키를 누르지 말고 Shift 키 / 스페이스 바를 누르십시오.
Parry
To parry a blow, hit the up direction key or push your
joystick up. It's a good strategy to wait for him to
attack, parry the blow, and hit him with a riposte.
타격을 시도하려면 위쪽 방향키를 누르거나 조이스틱을 위로 올리십시오. 공격하기를 기다리고, 타격을 시도하고, riposte로 그를 때리는 것이 좋은 전략입니다.
Run Away
Push down, and you'll sheathe your blade. You
automatically put it away after killing someone, so be
careful not to do this in battle unless you want to run
for it.
아래로 내리면 칼날이 벗겨집니다. 누군가를 죽인 후에는 자동으로 그 자리를 비 웁니다. 그러기를 원하지 않으면 전투에서 이것을하지 않도록주의하십시오.
Notes
~~~~~
A few things which you may find which afford further discussion include
the following:
Potions
Potions come in two flavors, red and blue. A red potion
will heal one hit point, and a blue one will hurt you.
물약에는 빨강과 파랑의 두 가지 맛이 있습니다. 붉은 물약은 한 번의 생명 점을 치유하고 푸른 물약은 당신을 해칠 것입니다.
Swords
When you find the sword, grab it. You'll need it to
fight.
Floor Switch
A raised floor stone is a switch which is activated when
you step on it. These usually raise a portcullis or
reset a trap.
검을 발견하면 잡아라. 싸울 필요가 있습니다. 플로어 스위치 제기 된 플로어 스톤은 스위치를 밟았을 때 활성화되는 스위치입니다. 이것들은 대개 포이 콜리스를 올리거나 트랩을 재설정합니다.
Floor Switch
A floor stone which is level with the other stones, but
has a dark depression beneath it is another kind of
switch. These usually lower a portcullis or spring a
trap. Often these should be jumped over.
다른 돌과 수평을 이루지 만 그 아래에 어두운 우울증이있는 바닥 돌은 또 다른 종류의 스위치입니다. 이것들은 대개 포 클릿을 낮추거나 트랩을 만듭니다. 종종 이들은 점프해야합니다.
Loose Stones
When you jump, you may see some of the stones on the
ceiling or floor rattle a little. These are loose, and
can be broken to open new areas, or trap you. Jumping up
underneath loose stones will cause them to crumble (avoid
being beneath them when they do) and running over loose
stones will cause them to collapse (don't stand on them
as they crumble - they don't make good elevators).
Sometimes you may need to return over areas that have
loose floor stones, so use your judgement before
collapsing them.
점프를하면 천장이나 바닥에있는 돌이 조금 흔들리는 것을 볼 수 있습니다. 이들은 느슨하고 새로운 영역을 열거 나 당신을 함정에 빠뜨릴 수 있습니다. 느슨한 돌 밑으로 뛰어 오르면 그들을 무너 뜨릴 것입니다 (돌이킬 때 그 아래있는 것을 피하십시오.) 그리고 느슨한 돌 위에 뛰어 다니면 무너지게 할 것입니다. (무너질 때 그들 위에 서지 마십시오. 그들은 좋은 엘리베이터를 만들지 않습니다.) 때로는 바닥 돌이 넉넉한 곳으로 돌아 가야 할 수도 있습니다. 따라서 붕괴되기 전에 판단력을 사용하십시오.
Portcullis
A portcullis simply keeps you from passing through a
doorway. Hit a floor switch to raise one of these.
They are often on a timer, and you will need to hit
another floor switch to return through them. The
switches can be up to a few rooms away. There are also
sometimes other floor switches which will slam them shut.
portcullis는 단순히 출입구를 통과하지 못하게합니다. 바닥 스위치를 눌러 이들 중 하나를 올리십시오. 그들은 종종 타이머를 사용하기 때문에 다른 플로어 스위치를 눌러서 다시 돌아와야합니다. 스위치는 몇 방까지 떨어져있을 수 있습니다. 또한 때로는 닫을 수있는 다른 플로어 스위치가 있습니다.
Drill
Some type of drill or spear or something which falls
from the ceiling, like a portcullis. They, too, are
operated by floor switches.
어떤 종류의 훈련이나 창 또는 천정에서 떨어지는 무언가, 예를 들면 포크 큘리스. 그것도 바닥 스위치로 작동합니다.
Spikes
There are often nice beds of spikes for you to fall on.
Don't run over these or fall on them, as they'll kill
you.
당신이 쓰러 질 수있는 스파이크 침대가 종종 있습니다. 그들이 당신을 죽이기 때문에, 이것들을 뛰어 넘거나 넘어지지 마십시오.
There are also other traps and the like to find and kill. Be wary,
and remember that time is counting down. To jump across wide chasms,
try to make a running jump, and keep your hand near the action button
to try to catch a ledge if you miss.
발견하고 죽이기위한 다른 함정 등이 있습니다. 조심하고 시간이 줄어들고 있음을 기억하십시오. 넓은 틈을 뛰어 넘기 위해서는 뛰어 다니는 도약을하고, 놓치기 만하면 선반을 잡으려고 행동 버튼 근처에 손을 놓으십시오.
A couple other miscellaneous commands include:
Escape
Pause the game. Hit another key to resume.
Space
Display your time left.
Control G
Saves the game, if you're on the third level or above.
Control L
Load a saved game from disk at title screen.
Control A
Suicide. Kill yourself.
Control S
Toggle sound on/off.
Control R
Restart the game.
Control J/K
Toggle Keyboard/Joystick.
Control Q
Quit to DOS.
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